Ήρθαν και τα εσώρουχα ‘προς τιμήν’ του Τζορτζ Φλόιντ

Από την Marks & Spencer

Δέχεται κριτική η νέα σειρά γυναικείων εσωρούχων που εγκαινίασε η Marks & Spencer και είναι εμπνευσμένη από τον Τζορτζ Φλόιντ

📷 Marks & Spencer

Μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες πολυκαταστημάτων στον κόσμο, η Marks & Spencer εγκαινίασε χτες τη νέα γκάμα γυναικείων εσωρούχων της προκειμένου, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωση της να προωθήσει την συμπερίληψη και να χτυπήσει το συστημικό ρατσισμό.

Πως το καταφέρνει αυτό με μερικά κομμάτια υφάσματος, θα αναρωτιέστε. Μα προφανώς κάνοντας λόγο στην ανακοίνωση της πως εν μέρει έμπνευση για το σχεδιασμό των εσωρούχων αποτέλεσε “η παγκόσμια συζήτηση πάνω στις φυλετικές ανισότητες που ακολούθησε τον τραγικό θάνατο του κυρίου Φλόιντ”.

Η νέα “συμπεριληπτική” γκάμα γυναικείων εσωρούχων κυκλοφορεί σε 5 διαφορετικούς χρωματισμούς που αντιστοιχούν σε τόνους δέρματος γιατί τίποτε δεν πολεμά τον ρατσισμό από το να φοράς διαφορετικού χρώματος βρακί ανάλογα με το χρώμα του δέρματος σου.

via GIPHY

Η εταιρεία μάλιστα δεν έλειψε να αυτομαστιγωθεί απολογούμενη καθώς στο παρελθόν υπήρξε “ανακόλουθη και ανεπαρκής” καθώς χρησιμοποιούσε τον όρο “nude” (γυμνό) και “neutral” (ουδέτερο) για να προωθήσει προϊόντα βαμμένα με τόνους που παρέπεμπαν σε δέρμα ανοιχτότερου τόνου.

Έτσι, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων αυτή τη φορά δόθηκαν ουδέτερες ονομασίες όπως “Τοπάζι” και “Κεχριμπάρι” στα συμπεριληπτικά εσώρουχα και όχι ονόματα που παραπέμπουν σε τόνους δέρματος.

Η κολεξιόν είναι μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας που μη-σατιρικά ονομάζεται “Θαρραλέα και σχετική” (bold and relevant) με το διακριτικό σλόγκαν “Καμία σχέση με ουδέτερο” (Nothing Neutral About It).

Το κοινό του Twitter πάλι, κάθε άλλο παρά θαρραλέα και σχετική θεωρεί την εκμετάλλευση ενός δραματικού συμβάντος που δίχασε την κοινωνία αλλά και τις τεράστιες υλικές καταστροφές που το ακολούθησαν από μια πολυεθνική εταιρεία για να διαφημίσει απλά πως θα φτιάχνει και σκουρότερα βρακιά.

Η απάντηση στη χωματερή.