Όροι όπως “λευκό προνόμιο” συνδράμουν στην απαξίωση των λευκών μαθητών

Αναφέρει Επιτροπή του Αγγλικού Κοινοβουλίου

Αναφορά Άγγλων Βουλευτών συμπέρανε πως η διχαστική ορολογία όπως το “λευκό προνόμιο” έχει οδηγήσει στην παραμέληση των λευκών μαθητών της εργατικής τάξης

📷 Unsplash/Ivan Aleksic

Σοβαρά άρχισαν -επιτέλους- να παίρνουν οι πολιτικοί κάποιου δυτικού κράτους, την επέλαση του διχαστικού λεξιλογίου της νέας αριστεράς στον κοινωνικό ιστό.

Συγκεκριμένα, μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τα θέματα της Εκπαίδευσης του Βρετανικού Κοινοβουλίου ανέφεραν πως τα σχολεία θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά με την υιοθέτηση “πολιτικώς αμφιλεγόμενης ορολογίας” και να βρουν έναν “καλύτερο τρόπο να μιλήσουν για τις φυλετικές ανισότητες”.

Η Επιτροπή μάλιστα κάνει ειδική αναφορά συμφωνώντας με την Επιτροπή Φυλετικών και Εθνοτικών Ανισοτήτων πως ο όρος “λευκό προνόμιο” είναι διχαστικός και οδηγεί σε παραμέληση, απαξίωση και αποξένωση των λευκών μαθητών από τα δημόσια σχολεία, ενώ κατηγορεί το Υπουργείο Παιδείας ανοικτά για την μέχρι στιγμής ανικανότητα του να αναγνωρίσει το μέγεθος του προβλήματος.

Ενδεικτικά, η Επιτροπή ανέφερε πως το 47% των λευκών μαθητών που δικαιούνται να κάνουν χρήση των δωρεάν σχολικών γευμάτων, (περίπου 28.000 παιδιά) δεν κατάφεραν να φτάσουν τα αναμενόμενα στάνταρ του εκπαιδευτικού συστήματος στην χρονιά 2018/2019.

Το 2019, μόλις το 17.7% των παιδιών αυτών κατάφερε να πιάσει βαθμολογία πάνω από τη βάση στα μαθήματα της Γλώσσας και τα Μαθηματικά σε σύγκριση με το 22.5% των μη-λευκών μαθητών που δικαιούνται να κάνουν χρήση των δωρεάν σχολικών γευμάτων.

Οι διαφορές αυτές γίνονται ακόμα πιο σημαντικές αν αναλογιστεί κανείς πως οι λευκοί αποτελούν πλειοψηφία στην χώρα και όμως οι λευκού μαθητές φαίνεται να είναι οι περισσότεροι αδικημένοι μαθητές.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ρόμπερτ Χάλφρον

«Αν η Κυβέρνηση θέλει στα σοβαρά να κλείσει την ψαλίδα, τότε οφείλει να σταματήσει να κρύβει τα προβλήματα του μεγαλύτερου ποσοστού των πλέον αδικημένων μαθητών κάτω από το χαλί», δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ρόμπερτ Χάλφρον (Robert Halfon), και συμπλήρωσε «Πρέπει να σταματήσουμε να χρεώνουμε το χάσμα αυτό στην φτώχεια και μόνο, δεδομένου πως οι μαθητές δικαιούχοι δωρεάν σχολικών γευμάτων από άλλες εθνοτικές κοινότητες συνεχώς καταγράφουν υψηλότερες βαθμολογίες στις εξετάσεις από τα παιδιά των Βρετανών. Παράλληλα πρέπει να απομακρυνθούμε από το να αντιμετωπίζουμε τα θέματα των φυλετικών ανισοτήτων χρησιμοποιώντας διχαστικές έννοιες όπως το “λευκό προνόμιο” που στρέφει τη μια ομάδα εναντίον της άλλης. Το τελευταίο που νιώθουν τα λευκά παιδιά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι “προνομιούχα”».

Η απάντηση στη χωματερή.