Λονδίνο: Ανακαλείται προκλητική διαφήμιση από τα λεωφορεία

Μετά από έντονες διαμαρτυρίες

Κατεβαίνουν οι απρεπείς διαφημίσεις του τηλεπαιχνιδιού “Naked Attraction” από τα λεωφορεία του Λονδίνου

Ενσταντανέ από το παίγνιον

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα του λεγόμενου “επιχειρήματος της ολισθηρής πλαγιάς” ή “slippery slope” για τους φίλους του Lotof, είχαν την ευκαιρία να δουν οι Λονδρέζοι. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το Naked Attraction είναι ένα ριάλιτι τηλεπαιχνίδι στο οποίο οι παίκτες που συμμετέχουν καλούνται να επιλέξουν τον ερωτικό τους σύντροφο. Κάτι σαν το “Ραντεβού στα Τυφλά” φανταστείτε το, με την διαφορά πως οι συμμετέχοντες είναι ολόγυμνοι.

Συγκεκριμένα, ο κεντρικός παίκτης καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε κορμιά του γούστου του (η εκπομπή προς το παρόν περιορίζεται μονάχα στα δυο φύλα-άντρες και γυναίκες), τα οποία βλέπει εντελώς γυμνά και η αποκάλυψη τους γίνεται τμηματικά. Στον πρώτο γύρο βλέπει τα γεννητικά όργανα των υποψήφιων εραστών του και απορρίπτει έναν, στον δεύτερο το στήθος, στον τρίτο το πρόσωπο και τότε γίνεται μία μικρή συζήτηση για να ακούσει ο άλλος και τη φωνή τους. Στο τέλος, όταν μένουν μόνο δύο υποψήφιοι, τότε γδύνεται και ο κεντρικός παίκτης που επιλέγει και αρχίζει ο διάλογος.

Το τηλεοπτικό πρόγραμμα με προβάλλεται από το 2016 στην Μεγάλη Βρετανία και παρά τις κακές κριτικές συνεχίζει ακάθεκτο για πέμπτη σεζόν. Στα πλαίσια της προώθησης λοιπόν της νέας σεζόν το τμήμα μάρκετινγκ της κακόγουστης παραγωγής είχε μια ακόμα πιο κακόγουστη ιδέα. Να βάλει καταχωρήσεις στα διάσημα κόκκινα λεωφορεία του Λονδίνου οι οποίες υπονοούν τα σεξουαλικά γούστα των ανυποψίαστων επιβατών.

Αυτή ήταν η διαφημιστική καμπάνια

Όπως μεταδίδει το ΒΒC, τόσο ο δημοτικός φορέας μεταφορών του Λονδίνου (TfL), όσο και το Channel 4 που φιλοξενεί το σώου αλλά και η παραγωγός εταιρεία Global Media Group, έχουν βρεθεί στο στόχαστρο εκατοντάδων παραπόνων για την διαφημιστική τους καμπάνια η οποία μεταξύ άλλων δηλώνει πως ο επιβάτης που κάθεται στην πρώτη θέση “γουστάρει να κυκλοφορεί γυμνός”.

Μια από εκείνες που αντέδρασαν δημοσίως είναι η συγγραφέας Τρέισι Κινγκ (Tracy King):

Τι στο καλό είναι αυτή η ανατριχιαστική διαφήμιση στο λεωφορείο; Δεν μπορείς έτσι απλά να κολλάς ταμπέλες σε επιβάτες χωρίς την συναίνεση τους. Δεν ξέρει το Channel 4 πόσες σεξουαλικές επιθέσεις γίνονται εντός των λεωφορείων;

Ενώ παρακάτω η κυρία Κινγκ συμπλήρωσε: «Δεν μπορεί τα στάνταρ να είναι τόσο χαμηλά αλλά μπορούν οι διαφημιστικές εταιρείες να ξεκινήσουν διερωτώμενες “αυτό που σκεφτήκαμε αφήνει περιθώρια στους χρήστες των λεωφορείων για βασική ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ιδιωτικότητα και αυτονομία;”»

Το TfL δια του εκπροσώπου του ενημέρωσε πως οι διαφημίσει ανακαλούνται άμεσα:

«Επανεξετάσαμε την διαφημιστική καμπάνια και αποφασίσαμε πως δεν θα συνεχίσουμε να την έχουμε στο δίκτυο μας και οι αφίσες θα αφαιρεθούν άμεσα. Κάθε αναφορά σεξουαλικής επίθεσης ή απρεπούς συμπεριφοράς διερευνάται και αντιμετωπίζεται με την μεγαλύτερη σοβαρότητα.»

Το Channel 4 από τη μεριά του προσπάθησε να απολογηθεί:

«Η διαφήμιση αφορά ένα ψυχαγωγικό μας πρόγραμμα. Δεν είχαμε καμία πρόθεση να προσβάλουμε και λυπούμαστε αν συνέβη κάτι τέτοιο.»