Η αξία της μετοχής της Anheuser-Busch, θυγατρικής της μπύρας Bud Light, συνεχίζει να πέφτει με το κοινό να γυρνάει την πλάτη στο νέο πρόσωπο της εταιρίας
Έντονες αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα -και όχι μόνο- συγκεντρώνει η απόφαση της Αλίσα Γκόρντον Χέϊνερσιντ (Alissa Gordon Heinerscheid) αντιπροέδρου επικοινωνίας της μπύρας Bud Light να χρίσει τον διεμφυλικό influencer ακτιβιστή Ντίλαν Μαλβένι (Dylan Mulvaney) “πρεσβευτή” της.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο κύριος Μαλβένι δημοσίευσε στο Instagram την περασμένη εβδομάδα ένα βίντεο στο οποίο ανέφερε ότι η Bud Light του απέστειλε αναμνηστικά κουτάκια μπύρας με τη φάτσα του προς τιμήν των “365 ημερών από την φυλομετάβαση του”, διαφημίζοντας στην συνέχεια τον διαγωνισμό March Madness της εταιρείας, προσφέροντας στους ακολούθους του την ευκαιρία να κερδίσουν 15.000 δολάρια, ενώ ανακοίνωσε πως είναι “ο νεότερος πρεσβευτής” της Bud Light.
Ακαριαία ένα τσουνάμι αντιδράσεων ξεσηκώθηκε στα κοινωνικά δίκτυα ενώ κάποιοι μουσικοί -της κάντρι κυρίως- το πήγαν και παραπέρα με τον Τράβις Τριτ (Travis Tritt) να ανακοινώνει πως προϊόντα της Budweiser δεν θα πωλούνται πλέον στις συναυλίες του, ενώ ο Κιντ Ροκ (Kid Rock) δημοσίευσε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο έκαμε σκοποβολή με στόχους κουτιά της Bud Light προτρέποντας την μπύρα να πάει να συνευρεθεί ερωτικώς με τον εαυτό της.
Η επικοινωνιακή κίνηση καταγράφεται αρνητικά -τουλάχιστον προς το παρόν- στην μετοχική αξία της Anheuser-Busch, θυγατρικής της μπύρας Bud Light η οποία από την 6 Απριλίου σημειώνει κάθετη πτώση που έφτασε και το 3%.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως η πτώση έρχεται μετά από ένα πολύ δυνατό σερί 10 ημερών, το οποίο είχε οδηγήσει τη μετοχή της Anheuser-Busch στην υψηλότερη τιμή των τελευταίων 52 εβδομάδων ενώ το κατρουλιό προϊόν που πουλάει για μπύρα συνεχίζει να προηγείται έναντι των ανταγωνιστών της.
Εν μέσω των αντιδράσεων, η εταιρία ανακοίνωσε πως τα κουτάκια ήταν ένα προσωπικό δώρο της εταιρίας στον ακτιβιστή και δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο, κάτι που οι ειδικοί ερμηνεύουν σαν προσπάθεια της να μετριάσει την ζημιά και να υπαναχωρήσει όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.
«Κατά καιρούς, παράγουμε μοναδικά αναμνηστικά κουτιά για θαυμαστές και για influencers, όπως στην περίπτωση του Ντίλαν Μαλβένι. Αυτό το αναμνηστικό κουτί ήταν ένα δώρο για να γιορτάσει ένα προσωπικό του ορόσημο και δεν πωλείται στο ευρύ κοινό», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρίας.
Τι λένε οι ειδικοί;
«Καταλαβαίνω τι τους ώθησε να κάνουν την αρχική κίνηση, αλλά αυτός δεν ήταν σωστός τρόπος να το κάνουν», είπε στην DailyMail ο Γκάρεθ Μπόϊντ (Gareth Boyd), Διευθυντής Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων της Forte Analytica.
«Πραγματικά δεν μπορώ να αντιληφθώ το σκεπτικό τους και αυτό γιατί πολύ απλά αποξενώνουν το βασικό αγοραστικό τους κοινό. Το κοινό τους απλά δεν μπορεί να σχετιστεί με αυτό. Το να απομακρύνεις το βασικό σου κοινό με την ελπίδα ότι ίσως μπορείς να προσελκύσεις ένα εντελώς νέο κοινό, που δεν έχει εκτεθεί στο παρελθόν στο προϊόν σου, δεν έχει νόημα», δήλωσε ο διαφημιστής και συμπλήρωσε:
«Οι περισσότερες αμερικανικές οικογένειες των ΗΠΑ είναι γνώριμες με την εικόνα του πατέρα τους ή άλλων μελών της οικογένειας να πίνουν την συγκεκριμένη μπύρα, αλλά ποτέ αυτή δεν έχει θεωρηθεί ως η cool μπύρα. Ενώ φέτος αυτό που έκαναν στο Superbowl ήταν πολύ δυνατό, τώρα κυριολεκτικά του έβαλαν φωτιά. Ο Kid Rock ήταν το πρόσωπο της Bud Light. Το ότι φτάσαμε στο σημείο να βγει κάποιος σαν αυτόν και να πυροβολεί κουτάκια, λέει πολλά για την αντίδραση του αγοραστικού κοινού της μπύρας. Βλέπουμε να ανεβάζουν βίντεο που χύνουν την μπύρα στο νεροχύτη τους, αυτό λέει πολλά για το πόσο άκυρη και άστοχη είναι η αυτή η καμπάνια. Προφανώς είναι κάτι που αν είχαμε συνεργαστεί, δεν θα το προτείναμε ποτέ. Μπορώ να καταλάβω γιατί σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλή ιδέα να κάνουν κάτι εκρηκτικό, έκαναν κάτι που έχει πυροδοτήσει μια τεράστια αντίδραση».
Η Κάιτλιν Γουΐγκινς (Caitlin Wiggins), Διευθύντρια Μάρκετινγκ στη Liquified Creative, είπε επίσης στην DailyMail ότι δεν θα συμβούλευαν στην Bud Light να προχωρήσει με την καμπάνια.
«Όταν βγαίνεις και λες κάτι δημοσίως, προφανώς θα λάβεις ένα μείγμα αρνητικών και θετικών αντιδράσεων, ανεξαρτήτως από το τι είπες. Όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο μέρος της αρνητικής ανταπόκρισης έρχεται από το δημογραφικό εκείνο κομμάτι του τύπου που του αρέσει ο Kid Rock ή ενός τυπικού καταναλωτή Bud Light» ανέφερε η κυρία Γουΐγκινς και συνέχισε:
«Ως επαγγελματίας δεν θα τους συνιστούσα να κάνουν κάτι που είναι 180 μοίρες αντίθετο από το τυπικό μάρκετινγκ και τα δημογραφικά τους στοιχεία. Δεν θα ενέκρινα αυτήν την καμπάνια».
- Δήλωση σοκ της Αστυνομίας του Βερολίνου: “Η πόλη δεν είναι ασφαλής για Εβραίους και ομοφυλόφιλους”
- O Ραφαήλ Καλυβιώτης μιλάει για τις αμερικανικές εκλογές
- Η Ρωσία μόλις έριξε στην Google πρόστιμο αξίας 2,500000000000000000000000000000000000 δολαρίων
Όσο για το μέλλον; Η κυρία Γουΐγκινς το βλέπει… σκούρο. «Όσοι βρίσκονται στα πιο συντηρητικά δημογραφικά γκρουπ φαίνεται να είναι σταθεροί στο μποϊκοτάρισμα των προϊόντων και θα μπορούσε να είναι αρκετά δύσκολο για την Bud να επιστρέψει στα προ της καμπάνιας επίπεδα. Είναι μια τόσο δραματική αλλαγή από αυτό που έκαναν που δεν βλέπω πώς μπορούν να ανακάμψουν γρήγορα από αυτό».