-Η εταιρία Hasbro ανακοίνωσε πως θα κάνει αλλαγές στο παιχνίδι της “Κύριος και Κυρία Πατάτα”
-Σκοπεύει να αφαιρέσει το “Κύριος” από τη συσκευασία
-Πλέον στο κουτί τα παιδιά θα βρίσκουν αξεσουάρ με τα οποία θα μπορούν να συναρμολογούν δυο “Κύριους Πατάτες”
Μπροστά σε ένα επικοινωνιακό φιάσκο φαίνεται να βρίσκεται τις τελευταίες ώρες η εταιρία παιχνιδιών Hasbro.
Νωρίς χτες η εκπρόσωπος τύπου της εταιρίας του τμήματος “Οικογένεια Πατάτα” σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Fast Company, ενθουσιωδώς ανακοίνωνε τα σχέδια της εταιρίας για την “Οικογένεια Πατάτα”, ένα από τα τα πιο πετυχημένα παιχνίδια της εταιρίας.
Όπως δήλωσε η κυρία Κίμπερλι Μπόιντ (Kimberly Boyd), στη νέα φουρνιά παιχνιδοπατατών που θα λανσαριστεί το φθινόπωρο, το “Κύριος” θα εξαφανιστεί από τη συσκευασία και οι παιχνιδοπατάτες που θα πωλούνται θα είναι “ουδέτερου φύλου”. Επιπλέον, στο κουτί θα περιέχονται τα κατάλληλα εξαρτήματα προκειμένου τα νήπια να μπορούν να φτιάχνουν “οικογένειες του ιδίου φύλου”.
Το Fast Company μάλιστα, το site που φιλοξενεί την συνέντευξη, περιχαρές μας “προσκαλεί στο γάμο του κυρίου Πατάτα με τον εδώ και πολλά χρόνια σύντροφο του, επίσης κύριο Πατάτα”, τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και μας ξεκαθαρίζει πως αν και εκ πρώτης αυτή πρόκειται για μια φαινομενικά υποτυπώδη αλλαγή στην πραγματικότητα είναι μια άκρως προμελετημένη κίνηση της εταιρίας προκειμένου να αλλάξει τα παραδοσιακά πρότυπα φύλου που εκλαμβάνουν τα νήπια.
«Η ηλικία στην οποία στοχεύουμε είναι τα νήπια δυο με τριών ετών. Στα παιδιά αρέσει να ντύνουν τα παιχνίδια τους και να φτιάχνουν ιστορίες από τη ζωή τους. Συχνά αυτό παίρνει τη μορφή να φτιάχνουν μικρές πατατο-οικογένειες γιατί μαθαίνουν τι σημαίνει να είσαι σε μια οικογένεια.» δηλώνει η ουδέτερη Μπόιντ, ενώ αργότερα λέει «η κουλτούρα έχει εξελιχθεί. Τα παιδιά θέλουν να έχουν την δυνατότητα να αναπαραστήσουν τις δικές τους εμπειρίες. Όμως όπως το προϊόν υπάρχει μέχρι σήμερα, με το “Κύριος” και “Κυρία” τους περιορίζουμε σχετικά με την ταυτότητα φύλου και την δομή της οικογένειας».
Η λύση που έδωσε η εταιρία σε αυτό το τρομακτικό πρόβλημα, το να έχει το παιδί δηλαδή να παίξει με μια οικογένεια πατατών με άντρα πατέρα και γυναίκα μητέρα, ήταν να αφαιρεθεί ο τίτλος “Κύριος και Κυρία” από τη συσκευασία και να προστεθούν έξτρα μουστάκια και κόκκινα χείλη στο κουτί.
«Αυτό σημαίνει πως το παιχνίδι δεν θα επιβάλει μια συγκεκριμένη ιδέα ταυτότητας ή έκφρασης φύλου στα παιδιά απελευθερώνοντας τα να κάνουν ότι τους έρχεται φυσιολογικά(…)»
Όπως ίσως θα περιμένατε, το θέμα πήρε διαστάσεις στα κοινωνικά δίκτυα με εκατοντάδες δυσαρεστημένους πελάτες να εκφράζουν την απογοήτευση, ακόμα και την οργή τους σε μια εταιρία που το μόνο που έχει να κάνει είναι να πουλάει πλαστικά φτιαγμένα στην Κίνα παιχνίδια στα παιδιά μας και όχι να τα μεγαλώνει για εμάς.
It’s time for Republican states to secede.
— Mark Dice (@MarkDice) February 25, 2021
This is why i limit any time spent on social media now. The forcing of social change and mental manipulation is thick….
— The Truth (@An0n_Truth) February 25, 2021
I do not want to be a part of that world.
Well, Mr Potato Head isn’t going to need it anymore. pic.twitter.com/BxhxxVwIAP
— Zara Al-Bukake MP 🌹🇵🇸🏴 (@z_bukake) February 26, 2021
You people have lost your minds and it won’t help you sell a single Made in Communist China product. Stop this madness, it insults the intelligence of your 3 year old customers everywhere. So absurd that you would do something this ridiculous and hostile to humanity.
— Jim Trakas (@JimTrakas) February 25, 2021
…. and the brainwashing continues ….. pic.twitter.com/VDxwklcdfe
— Marc (@MarcoS16642653) February 26, 2021
Λίγες ώρες μετά, σε μια αξιολύπητη προσπάθεια damage control που το μόνο που έκανε είναι να επιβεβαιώσει την αποκοπή της ελίτ που έχει αυτόκλητα αναλάβει την ευθύνη να μας “προοδεύσει”, η εταιρία εξέδωσε το παρακάτω tweet διαβεβαιώνοντας πως αν και το “Κύριος” θα φύγει από τη συσκευασία της “Οικογένειας Πατάτα” ο ίδιος ο “Κύριος” αλλά και η “Κυρία” Πατάτα θα πωλούνται ξεχωριστά και στα κουτιά τους θα αναγράφονται οι τίτλοι που υμνούν την ετεροκανονικότητα, I guess.
Αν τα τζιμάνια της Hasbro είναι ικανοποιημένα με το χειρισμό αυτού του επικοινωνιακού ναυαγίου που αυτοπροσδιορίζεται σαν “εξελιγμένη κουλτούρα”, εμάς λόγος δε μας πέφτει.