Μετά τον σάλο η Balenciaga απέσυρε την διαφημιστική καμπάνια με τα κοριτσάκια και τα σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια [BINTEO]

Για κάποιον λόγο διέγραψε επίσης τα πάντα από το Instagram της

Με την κατσίκα στην πλάτη πιάστηκε η “πολύ” Balenciaga με την διαφήμιση της στην οποία εμφανίζονταν κοριτσάκια να κρατούν σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια και ζήτησε συγγνώμη

Πρόοδος

Γενική κατακραυγή προκάλεσε η νέα προοδευτική και εμπεριεκτική διαφημιστική καμπάνια του πολυτελούς οίκου μόδας Balenciaga.

Η καμπάνια, η οποία μέχρι πριν από λίγες ώρες φιγουράριζε στην επίσημη ιστοσελίδα του οίκου, έδειχνε μικρά κοριτσάκια να κρατούν στα χέρια τους λούτρινα αρκουδάκια “στολισμένα” με περιλαίμια και λουριά BDSM.

Με τον όρο BDSM περιγράφεται ένα ευρύ φάσμα παραφιλίας και ερωτικών δραστηριοτήτων, που συνήθως αφορούν χρήση λουριών, δεσμών, λουκέτων και σχοινιών. Πρόκειται για ένα σύνθετο αρκτικόλεξο που αντιπροσωπεύει τις έξι αγγλικές λέξεις “Bondage, Discipline, Dominance, Submission, Sadism, and Masochism”, οι οποίες μεταφράζονται σε δυάδες ως “Δεσμά & Πειθαρχία” (B/D), “Κυριαρχία & Υποταγή” (D/S) , “Σαδισμός & Μαζοχισμός” (S/M).

Οι προοδευτικές εικόνες έκαναν γρήγορα τον γύρο του διαδικτύου με τους χρήστες να ανακαλύπτουν και νέες εξοργιστικές λεπτομέρειες που έδειχναν πως κάθε άλλο παρά τυχαία είναι τα σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια.

Κάποιος χρήστης παρατήρησε στην φωτογραφία την “περίεργη” συνύπαρξη μαύρου μουσαμά (που χρησιμοποιείται συνήθως από τη μαφία για την αποφυγή… λεκέδων), λουρί για σκύλους και… κρασοπότηρα.

“Το κάτω μέρος σε αυτές τις φωτογραφίες είναι εξίσου ανατριχιαστικό, αν όχι χειρότερο – λαστιχένιο σεντόνι και λουρί (και ότι είναι αυτά τα άλλα πράγματα;) Για ένα νήπιο; Ποτήρια κρασιού για νήπια;”

Για παράδειγμα, παρακάτω φαίνεται μια εικόνα με ένα κοριτσάκι που κρατά ένα από αυτά τα αρκουδάκια το οποίο φορά μεταξύ άλλων ένα λουκέτο στο λαιμό. Η εικόνα αυτή φιγουράριζε “πρώτη μούρη” στο επίσημο site της εταιρίας, ενώ λίγο πιο κάτω υπήρχε η εικόνα ενός ενήλικου ανδρός με ανοικτά τα σκέλια με το χέρι του στον καβάλο στο οποίο κρατούσε ένα κλειδί.

Σε άλλη μια από τις φωτογραφίες, η οποία διαφημίζει μια τσάντα, φαίνονται σκορπισμένα κάτι χαρτιά. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει ένα στο οποίο διαβάζονται ευκρινώς οι λέξεις “παιδική πορνογραφία”. Κάποιοι από τους χρήστες του διαδικτύου μάλιστα ισχυρίζονται πως πρόκειται για απόσπασμα της δικογραφίας μιας μήνυσης που είχε καταθέσει η ΜΚΟ “υπέρ” της ελευθερίας έκφρασης της βιομηχανίας του πορνό “Free Speech Coalition” κατά του αμερικανικού δημοσίου ζητώντας να εξαιρέσει την “εικονική παιδική πορνογραφία” από τον ορισμό της παιδικής πορνογραφίας.

Σε ένα άλλο παράδειγμα φαίνεται μια ταινία σαν αυτές που χρησιμοποιεί η αστυνομία σε τόπους που έχουν γίνει εγκλήματα για να αποκλείσει την πρόσβαση, η οποία γράφει “BAALENCIAGA”, κάνοντας ένα λογοπαίγνιο με το όνομα της εταιρίας και τον αρχαίο θεό Βάαλ.

Υπεύθυνος για την εξαιρετικά ανησυχητική φωτογράφιση είναι ο φωτογράφος Γκάμπριελ Γκαλιμπέρτι (Gabriele Galimberti), συνεργάτης του National Geographic, ο οποίος στο παρελθόν είχε κάνει την παρακάτω δήλωση.

“Γιατί να απαγορεύεται η παιδική πορνογραφία και όχι τα όπλα;”

Καλά πήγε κι αυτό.

via GIPHY

Το θέμα έφτασε μέχρι και τα τηλεοπτικά δίκτυα όπου απασχόλησε τον γνωστό δημοσιογράφο Τάκερ Κάρλσον (Tucker Carlson).

Μετά το σκάνδαλο, ο οίκος μόδας που πρόσφατα με την επίδειξη μόδας του μας προσέφερε μοναδικές εικόνες που παραπέμπουν σε κόλαση και που δοξάστηκε από τα συστημικά μέσα σαν “αντισυστημικό έπος”, και που πρίν από ένα μήνα σαν ένδειξη ηθικού πλεονεκτήματος είχε ανακοινώσει πως διακόπτει την συνεργασία του με τον Κάνιε Ουέστ (Kanye West) αλλά και πως αποχωρεί από το Twitter εξαιτίας του Ίλον Μασκ (Elon Musk), κατέβασε άρον-άρον όλες τις φωτογραφίες με τα σαδομαζοχιστικά και δαιμονικά υπονοούμενα και προχώρησε σε επίσημη απολογία ζητώντας συγγνώμη.

«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η νέα μας σειρά για το καλοκαίρι και για την εμφάνιση ανησυχητικών μηνυμάτων στην καμπάνια μας. Οι βελούδινες τσάντες με αρκουδάκια δεν θα έπρεπε να παρουσιάζονται με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια. Καταργήσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες. Παίρνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά και θα λάβουμε νομικά μέτρα κατά των υπευθύνων για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας» αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας που δημοσιεύτηκε στο Instagram Story της.

Παραδόξως, και μιας και μιλάμε για Instagram, η εταιρία προέβη σε προληπτική επιχείρηση-σκούπα στο προφίλ της κατεβάζοντας ΟΛΕΣ της τις αναρτήσεις. Περίεργο, ε;

Επιπλέον υλικό:

Είμαστε

ΠΑΝΤΟΥ