Μήπως είχε δίκιο ο Λασκαρίδης;

Πόση σχέση έχει η αγάπη για την πατρίδα με τις κυβερνήσεις και τους πρωθυπουργούς;

Σάλος από τις δηλώσεις Λασκαρίδη, σάλος για την αντίδραση Πλακιωτάκη. Ένας μικρός χαμός. Ο κακός «γκαμπιταλιστής» Λασκαρίδης είπε το εξής παραλλαγμένο για να μην έχουμε παρεξηγήσεις: «δε μας νοιάζουν οι κυβερνήσεις, δε μας νοιάζουν οι πρωθυπουργοί, εμείς κάνουμε τη δουλειά μας όπως και να έχει ο, τι και να πουν».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης

Πριν γίνετε θύματα της προπαγάνδας των συστημικών μέσων, πάμε λίγο στο παρελθόν, και μάλιστα όχι μακρινό:

  1. Την Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021, πραγματοποιήθηκε στο Σαρωνικό κόλπο δοκιμαστικός πλους της Φρεγάτας (Φ/Γ) «ΕΛΛΗ» στο πλαίσιο επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος «ΚΥΚΝΟΣ ΙΙ», το οποίο περιλαμβάνει την προμήθεια και αντικατάσταση τεσσάρων ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, ως δωρεά από τον Πρόεδρο του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», εφοπλιστή και Υποναύαρχο επί τιμή κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη.

2. Άρθρο της εφημερίδας “Καθημερινή” με τίτλο: Το πλοίο «Ηρακλής», δωρεά Π. Λασκαρίδη, εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό:

“Στο Πολεμικό Ναυτικό μας εντάχθηκε χθες επισήμως το δεύτερο πλοίο που δώρισε η οικογένεια του Πάνου Λασκαρίδη. Η τελετή ονοματοδοσίας του έγινε χθες το πρωί με κάθε επισημότητα στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, του προέδρου του Κοινοβουλίου και του δωρητή. Πρόκειται για το «Ηρακλής», πλοίο γενικής υποστήριξης, το οποίο είναι νεότερο και ισχυρότερο από το «Ατλας Ι», που δώρισε ο εφοπλιστής το 2019 με στόχο την ενίσχυση του Π.Ν. σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα μας επιδεικνύει εγρήγορση για τη φύλαξη των θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων της.”

Το πιο σημαντικό, όμως, σε αυτό, είναι οι δηλώσεις του ίδιου του Παναγιώτη Λασκαρίδη, καθώς και ατομών του στενού του κύκλου:

“O εξοπλισμός του Π.Ν. τα τελευταία χρόνια έχει παραμεληθεί σε επικίνδυνο βαθμό και πρέπει επειγόντως να εκσυγχρονιστεί, προκειμένου να δοθούν περισσότερες δυνατότητες στο Π.Ν. να κάνει τη δουλειά του με καλύτερο τρόπo.”

“Η πατρίδα δεν πρέπει και δεν χρειάζεται να τιμά τους πολίτες της, αλλά οι πολίτες να τιμούν την πατρίδα τους. Η πατρίδα δεν χρωστάει σε κανέναν,  εμείς όλοι, ως πολίτες, της χρωστάμε.”

Ένας επιτυχημένος Έλληνας λοιπόν, αφενός μεν λέει ότι δεν το νοιάζουν οι κυβερνήσεις και οι πρωθυπουργοί, αφετέρου δε, στηρίζει το Πολεμικό Ναυτικό στις δύσκολες αυτές οικονομικές συγκυρίες. Αντιφατικό το μήνυμα; Δε νομίζω. Οι άνθρωποι αυτοί, όσο πλούσιοι και αν είναι, στηρίζουν τον τόπο τους, και μάλιστα εθελοντικά με τον προτιμότερο για αυτούς τρόπο. Εντέλει πόση σχέση να έχει η αγάπη για την πατρίδα και το έθνος μας με τις κυβερνήσεις και τους πρωθυπουργούς; Εγώ θα πω δεν έχουν σχέση: έχεις διαχρονικά τις κυβερνήσεις να χαρίζουν τα χρήματα σου σε ημέτερους, επιδόματα, προσλήψεις και προγράμματα ενσωμάτωσης «επενδυτών» και αδυνατείς να αντιδράσεις.

Η ανάπτυξη του πελατειακού κράτους αλα ελληνικά έχει φτάσει στο σημείο κυβερνήσεις να κινδυνεύουν να πέσουν αν τολμήσουν να κάνουν σοβαρές μεταρρυθμίσεις στην οικονομία, όσον αφορά τους φόρους και τη  κοινωνική πολιτική με την ευρύτερη έννοια. Ο λόγος δεν είναι οι διαδηλώσεις, αλλά το βαθύ κράτος που με εκατοντάδες χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους και εκατομμύρια συνταξιούχους δε θα διστάσουν χάριν κρατικοστραφούς ιδιοτέλειας να ρίξουν αυτή την κυβέρνηση. Αν ήσαστε κυβέρνηση, με αυτά τα δεδομένα, θα τολμούσατε να προβείτε σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις;

Όσον αφορά το επιχείρημα της άνεσης λόγω φοροαπαλλαγών που τους παρέχονται, ας το πούμε άλλη μια φορά και απλά: αγάπη για το έθνος δε σημαίνει κλοπή των νομίμως κεκτημένων περιουσιών και περιουσιών μέσω τεχνασμάτων όπως η φορολογία. Αντίθετα, είναι η αφειδώλευτη συνεισφορά σε αυτό όταν, αν, όποτε χρειάζεται η πατρίδα, στον βαθμό που η παροχή τους είναι εθελούσια και όχι κατόπιν αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

Πράγματι, η φύση της ναυτιλίας μπορεί να μη γνωρίσει νομικά και φυσικά σύνορα και να μην φαίνεται άσχημη στον πλοιοκτήτη η ιδέα της σημαίας ευκαιρίας. Έχετε σκεφτεί, όμως, ότι αυτό ακριβώς το πράγμα είναι, μεταξύ άλλων, η αιτία της επιτυχίας της ελληνικής ναυτιλίας; Ένας στόλος Ελλήνων πλοιοκτητών που αυξάνεται συνεχώς, προσφέρει το 7% σχεδόν του ΑΕΠ άμεσα και έμμεσα και η απασχόληση στον χώρο είναι αυξανόμενη. Φαντάζεστε το κράτος να είχε μεγαλύτερη εμπλοκή; Μεγαλύτερους φόρους, μεγαλύτερη γραφειοκρατία, μικρότερη ευελιξία.

Πριν φωνάξετε, λοιπόν, σκεφτείτε τι προσφέρατε εσείς εθελοντικά στο έθνος τελευταία φορά και μην γκρινιάζετε για το κακό κεφάλαιο που «πρέπει να φορολογήσουμε». Μετά από αυτό το περιστατικό, νομίζω, μάλιστα, ότι θαυμάζω λίγο παραπάνω τον ναυτιλιακό τομέα.

Περισσότερα απο

AltCap

Είμαστε

ΠΑΝΤΟΥ