Στο OnlyFans θα εκτίθενται τα γυμνά έργα τέχνης των μουσείων της Βιέννης για να μην κινδυνεύουν με αποκλεισμό οι λογαριασμοί τους στο Facebook
Ένα νέο κίνημα Ζετσεσιονισμού οργανώνεται για ακόμα μια φορά από τον καλλιτεχνικό κόσμο της Αυστρίας, καθώς τα μουσεία, οι ενώσεις καλλιτεχνών της χώρας αλλά και ο Δήμος της Βιέννης προσπαθούν να παρακάμψουν τα αυστηρά φίλτρα της λογοκρισίας στα κοινωνικά δίκτυα.
Όλο και πληθαίνουν τα περιστατικά όπου μουσεία ή καλλιτέχνες χάνουν τους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα εξαιτίας των αυστηρών κανόνων λειτουργίας τους. Για παράδειγμα, το Μουσείο Αλμπερτίνα της Βιέννης αναγκάστηκε να κάνει νέο λογαριασμό στο TikTok καθώς ο προηγούμενος λογαριασμός του έπεσε τον περασμένο Ιούλιο επειδή δημοσιοποίησε μια φωτογραφία του Ιάπωνα φωτογράφου Νομπουγιόσι Αράκι (Nobuyoshi Araki) στην οποία απεικονίζονταν ένα γυναικείο στήθος. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και το 2019 και στον λογαριασμό του Μουσείου στο Instagram όταν ανάρτησε έναν πίνακα του Φλαμανδού ζωγράφου Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς (Peter Paul Rubens) τον οποίο η πλατφόρμα έκρινε “πορνογραφικό”.
Πορνογραφική επίσης είχε κριθεί και η φωτογραφία της “Αφροδίτης του Βίλλεντορφ”, ενός αγαλματιδίου ηλικίας 25.000 που δημοσιοποιήθηκε στο Facebook το 2018 από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βιέννης και οδήγησε στην τιμωρία του λογαριασμού του.
Παρόμοιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν μουσεία και γκαλερί όλου του κόσμου, όμως το δημοτικό συμβούλιο της πόλης της Βιέννης φαίνεται πως βρήκε τον τρόπο να παρακάμψει το σύστημα δημιουργώντας ένα προφίλ της πόλης στο ΟnlyFans, τη γνωστή συνδρομητική πλατφόρμα φιλοξενίας αποκλειστικά (μέχρι πρότινος) πορνογραφικού περιεχομένου, με σκοπό να προωθήσει τα καλλιτεχνικά εκθέματα που μπορεί να βρει κανείς στα πολλά μουσεία της πόλης που σε άλλες πλατφόρμες κρίνονται…χαράμ.
Η εκπρόσωπος τύπου του τομέα τουρισμού του Δήμου της Βιέννης, κυρία Έλενα Χάρτλαουερ (Helena Hartlauer), δήλωσε ότι η πόλη και τα πολιτιστικά ιδρύματά της θεωρούν «σχεδόν αδύνατη» τη ανάρτηση γυμνών έργων τέχνης στα κοινωνικά δίκτυα με σκοπό να αυξηθεί η επισκεψιμότητα των μουσείων.
«Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας και χωρίς αυτές τις αναρτήσεις, αλλά αυτά τα έργα τέχνης είναι ζωτικής σημασίας και σημαντικά για τη Βιέννη. Πάρτε για παράδειγμα τις αυτοπροσωπογραφίες του Έγκον Σίλε (Egon Schiele) από το 1910, που είναι από τα πιο εμβληματικά έργα τέχνης. Εάν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα εργαλείο επικοινωνίας τόσο ισχυρό όσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι άδικο και απογοητευτικό. Γι’ αυτό σκεφτήκαμε την λύση του OnlyFans. Είναι επιτέλους, ένας τρόπος να δείξουμε αυτά τα πράγματα».
Για να προσελκύσουν μάλιστα κόσμο στον άνω των 18 λογαριασμό του δήμου, οι υπεύθυνοι της πρωτοβουλίας σκέφτηκαν να ανταμείψουν τους πρώτους συνδρομητές του λογαριασμού του Δήμου με είτε μια εκπτωτική κάρτα της πόλης της Βιέννης είτε ένα εισιτήριο δωρεάν εισόδου σε ένα από τα μουσεία της πόλης για να δουν τα έργα τέχνης από κοντά.
Ο Ζετσεσιονισμός είναι ένα κίνημα που ιδρύθηκε το 1897 από τους καλλιτέχνες Γκούσταβ Κλιμτ, Κόλομαν Μόζερ, Γιόζεφ Χόφμαν, Γιόζεφ Μαρία Όλμπριχ και άλλους οι οποίοι διαμαρτυρόμενοι για τον συντηρητισμό που επικρατούσε στους κόλπους της ακαδημαϊκής Ένωσης Αυστριακών Καλλιτεχνών αποχώρησαν τις τάξεις της.
«Εμείς στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης και ακόμα και τα μουσεία της πόλης, δεν επηρεαζόμαστε στον ίδιο βαθμό από την λογοκρισία όσο οι καλλιτέχνες που υποφέρουν από αυτήν. Με την πράξη μας αυτή θέλουμε να θέσουμε και ένα ερώτημα: χρειαζόμαστε τους περιορισμούς; Ποιος αποφασίζει τι να λογοκρίνει; Το Instagram συχνά λογοκρίνει εικόνες και δε ενημερώνει καν. Όλο αυτό είναι πολύ αδιαφανές.» δήλωσε η κυρία Χάρτλαουερ.
- Ελβετία: Αντιδράσεις για τον “εικονικό Ιησού” που κουβεντιάζει με πιστούς σε εκκλησία της Λουκέρνης [BINTEO]
- Γνωστός σεναριογράφος της DC σκέφτεται να αποσυρθεί λόγω της επανεκλογής του Τραμπ
- Ο Guardian προσφέρει στο προσωπικό του ψυχοθεραπεία μετά τα εκλογικά αποτελέσματα των ΗΠΑ
Όμως τα εμπόδια δεν σταματούν εδώ καθώς το διεθνές δίκτυο λογοκρισίας είναι καθολικό και δαιδαλώδες. Έτσι, μετά τη δημιουργία του λογαριασμού στο OnlyFans, οι άνθρωποι του Δήμου προσπάθησαν να προωθήσουν την δημιουργία του λογαριασμού στο Facebook όπου αντελήφθησαν πως τόσο στο Facebook όσο και στο Twitter, απαγορεύεται η προώθηση συνδέσμων που κατευθύνουν στο OnlyFans.
«Αυτό είναι μια επιβεβαίωση πως θέτουμε τα σωστά ερωτήματα» δήλωσε εκ νέου η κυρία Χάρτλαουερ και συμπλήρωσε: «Αυτή η προωθητική μας πρωτοβουλία δεν είναι η καλύτερη λύση για αυτή την προβληματική σχέση τέχνης και κοινωνικών δικτύων αλλά…θέλουμε να υποστηρίξουμε τις αρχές και τα πιστεύω μας. Η Βιέννη ήταν πάντα διάσημη για τα ανοικτά της μυαλά.»