- Ένα νέο άγαλμα θα κοσμεί την έξοδο του Δικαστηρίου της Νέας Υόρκης
- Πρόκειται για ένα γλυπτό με θέμα από την Ελληνική Μυθολογία αλλά…τα ανάποδα
- Το άγαλμα αναπαριστά την Μέδουσα να έχει νικήσει τον Περσέα
- Κρατά το κομμένο του κεφάλι στο χέρι
Ικανή να διαψεύσει και εκείνους του ελάχιστους που ακόμα πιστεύουν πως δεν είναι όλες οι σύγχρονες φεμινίστριες μίσανδρα τέρατα είναι η είδηση που μας έρχεται από την προοδευτική σφηκοφωλιά της Νέας Υόρκης του δημάρχου ΝτεΜπλάζιο.
Από την ερχόμενη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου, το εντυπωσιακό δίμετρο άγαλμα της Μέδουσας που κρατά στο ένα χέρι της ένα γιαταγάνι (;) και στο άλλο το κομμένο κεφάλι του ήρωα Περσέα που φιλοτέχνησε το 2008 ο γλύπτης Luciano Garbati θα κοσμεί το Collect Pond Park που βρίσκεται στο κέντρο του συγκροτήματος των Δικαστικών Μεγάρων της Νέας Υόρκης.
Το άγαλμα που ανατρέπει το μύθο του λευκού άντρα ήρωα Περσέα που με αυταπάρνηση και αποφασιστικότητα απάλλαξε το μυθολογικό κόσμο από την τρομοκρατική τυραννία της Μέδουσας (ενός τόσο άσχημου τέρατος που μετέτρεπε όποιον την κοίταζε σε πέτρα) κόβοντας της το γεμάτο φίδια κεφάλι της και παραδίδοντας το στην σοφή θεά Αθηνά, αναπαριστώντας την Μέδουσα σαν νικήτρια της αναμέτρησης, θα τοποθετηθεί έτσι ώστε να κοιτάει προς την έξοδο του Κακουργιοδικείου της Νέας Υόρκης, στο κτίριο το οποίο (άντρες) δικαστές εκδίκασαν την υπόθεση Harvey Weinstein.
Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη “Η μυθική Μέδουσα στέκεται περήφανη, κοιτώντας από ψηλά τον παρατηρητή κρατώντας το κεφάλι του Περσέα, ενός από τους πολλούς άντρες που ήθελαν να την κακοποιήσουν και να την παγιδεύσουν. Και τώρα έρχεται στους δρόμους της Νέας Υόρκης για να ντροπιάσει τους άντρες που θα μπαίνουν στο Δικαστήριο”.
Στο άκουσμα της είδησης οι αντιδράσεις απο το συγκεκριμένο ιδεολογικό δημογραφικό ήταν οι αναμενόμενες:
Yasss as it should’ve been
— 🌹joey not so badazz🌹 (@the_urbanl3g3nd) October 9, 2020
Love it, but the Hindu Goddess Kali is way better #MeToo #FridayVibe #Medusa pic.twitter.com/aEUGyGevfA
— 🆘 Stomp Out Stupid 🚨 #WearADamnMask 😷🆘 (@Stop_UTK_Now) October 10, 2020
Make it STOP.
— ♩♪♫ Maya ♫♪♩ (@ScaryCute13) October 9, 2020
I don’t want to be a woman anymore. pic.twitter.com/FGuHdCTeiO
Why on earth have they commissioned a male artist to do a piece that’s a commentary on metoo?
— anitasvv (@anitasvv) October 10, 2020
Why does every sculpture of a woman have to be naked
— binch (@dumbbreadbitch) October 10, 2020
Perseus was there to kill her so he could use her head as a weapon. Seriously people actually think he was innocent????
— Spoopy Jams (@TrickiestHarpy) October 9, 2020
Εξίσου ενδεικτική της νοοτροπίας της μετα-μαρξιστικής ασθένειας με την οποία νοσεί ο μοντέρνος φεμινισμός είναι και η επίσημη ανακοίνωση της ομάδας που διοργάνωσε την τοποθέτηση του συγκεκριμένου αγάλματος στο πάρκο, η οποία χρησιμοποιεί σαν “κανόνα” την μεταγενέστερη απόδοση του μύθου που παρουσίασε ο Οβίδιος στις “Μεταμορφώσεις”.
«Το έργο του Garbati “Μέδουσα με το Κεφάλι του Περσέα” είναι ευθεία απάντηση στο έργο του Benvenuto Cellini “Περσέας με το Κεφάλι της Μέδουσας” το οποίο ακόμα βρίσκεται στην Piazza Della Signora στην Φλωρεντία.
Είναι μια μοντέρνα, φεμινιστική παραλλαγή του κλασικού μύθου. Στις “Μεταμορφώσεις” του Οβιδίου, η Μέδουσα ήταν ιέρεια στο ναό της Αθηνάς την οποία βίασε ο Ποσειδών. Οργισμένη η Αθηνά εξορίζει και καταριέται την Μέδουσα κάνοντας την τέρας. Η Μέδουσα κατηγορείται και τιμωρείται για ένα έγκλημα στο οποίο η ίδια ήταν το θύμα και στη συνέχεια, με την βοήθεια τόσο της Αθηνάς αλλά και του Ποσειδώνα, ο Περσέας την κυνηγά και την αποκεφαλίζει.
Με το έργο αυτό ο Garbati ρωτά “Πως μπορεί η ήττα ενός θύματος να είναι θρίαμβος” και είναι σύμβολο της δικαιοσύνης και της δύναμης του αφηγήματος.»