Γιατί μποϊκοτάρει η ΙΚΕΑ το GB News;

Και γιατί αντιδρά ο κόσμος;

Η ΙΚΕΑ έγινε η τρίτη εταιρεία που απέσυρε για πολιτικούς λόγους τις διαφημίσεις της από το νέο κανάλι της Μεγάλης Βρετανίας

Αν και με την εξέλιξη που δείχνει να παίρνει η ανθρωπότητα, ο όρος “οργουελικό” αρχίζει να μην καλύπτει την πραγματικότητα, κάτι τέτοιο συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες στην Μεγάλη Βρετανία.

Συγκεκριμένα, ένα νέο τηλεοπτικό δίκτυο, το GB News, έκανε το εντυπωσιακό του ντεμπούτο (ισοπέδωσε το BBC) το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Γηραιά Αλβιώνα που φιλοδοξεί να είναι το αντίπαλο και πατριωτικότερο δέος στο κραταιό BBC. Πίσω από το εγχείρημα κρύβεται ο παλαίμαχος δημοσιογράφος Άντριου Νιλ (Andrew Neil) ο οποίος δηλώνει αηδιασμένος με την πολιτική ορθότητα και τον εθνομηδενισμό.

Ο Άντριου Νιλ

Όπως ίσως θα έχετε καταλάβει, στην εποχή της ελευθερίας που διανύουμε οι δημοκρατικές, φιλελεύθερες, προοδευτικές και κυρίως ανεχτικές δυνάμεις της αποδοχής και της συμπεριεκτικότητας δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ένα τόσο μεγάλο κακό να συμβεί. Έτσι, ενεργοποιήθηκαν τα εξαγριωμένα NPCs και στόχευσαν εκεί που όπως ξέρουμε, κάθε επαγγελματίας πονάει: στο πορτοφόλι του GB News.

Τα γρανάζια κινήθηκαν και οι μηχανισμοί προπαγάνδισης και υπεράσπισης του συστήματος τέθηκαν σε λειτουργία. Αρχικά, τα μικρότερα σε ηλικία NPCs έστελναν σε ζωντανές εκπομπές του καναλιού μηνύματα με υβριστικό περιεχόμενο ενώ παράλληλα φτιάχτηκαν λογαριασμοί στο Τwitter που άρχισαν να ανεβάζουν αποσπάσματα από τα απρόοπτα και τα λάθη που συμβαίνουν στην ζωντανή ροή. Το κυρίως σώμα του στρατού των NPCs όμως, χτύπησε καθώς εκατοντάδες καλοπρογραμμματισμένοι χρήστες του Twitter με mentions και tags κάλεσαν, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργείας του καναλιού, τις εταιρείες που διαφημίστηκαν σε αυτό και τις απείλησαν με μποϊκοτάζ των προϊόντων τους αν δεν αποσύρουν τις διαφημίσεις (και τα διαφημιστικά τους κονδύλια) από το κανάλι του φασισμού.

Η εταιρεία ενεργειακών ποτών Octopus Energy και η εταιρεία αλκοολούχων ποτών Kopparberg ήταν οι πρώτες που υπέκυψαν και απέσυραν άμεσα τις διαφημίσεις τους. Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Octopus σε tweet του εξήγησε πως η εταιρεία του “δεν επιθυμεί να διαφημίζεται σε πλατφόρμες που μοναδικός τους σκοπός είναι η διασπορά μίσους” και πως θα ξαναδώσει διαφημίσεις στο κανάλι μόνο μετά από παρακολούθηση αρκετού χρόνου, και εφόσον πειστεί πως δεν γίνεται κάτι τέτοιο.

Η Kopparberg πάλι, δήλωσε «Τα ποτά Kopparberg είναι για όλους και σταματήσαμε αμέσως τις διαφημίσεις μας από αυτό το κανάλι καθώς επανεξετάζουμε το περιεχόμενο του».

Το παράδειγμα των Octopus και Kopparberg ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, ανάμεσα τους η NIVEA και η ΙΚΕΑ οι οποίες έδειξαν ιδιαιτέρως πρόθυμες να αποχωρήσουν από τα διαφημιστικά διαλλείματα του καναλιού μετά από την ασφυκτική πίεση του Twitterικού όχλου.

Ασφυκτική; Κάποιοι πιστεύουν όχι.

Συγκεκριμένα, τις υποψίες κίνησε η άτακτη υποχώρηση της ΙΚΕΑ καθώς η μόνη twitterική πίεση που δέχτηκε μέχρι τη στιγμή που ανακοίνωσε την απόσυρση της ήταν από έναν λογαριασμό “αυγό”, με όλους και όλους 14 ακολούθους, σημάδια που στη γλώσσα του Twitter καταδεικνύουν πως πρόκειται για έναν ψεύτικο ή “εν υπνώσει” λογαριασμό με μηδενική -τουλάχιστον εμφανή- αξιοπιστία και επιρροή.

«Διαφημιστήκαμε στο GB News χωρίς να έχουμε επίγνωση. Έχουμε δικλείδες ασφαλείας για να αποφεύγουμε την προβολή διαφημίσεων μας σε πλατφόρμες που δεν συνάδουν με τις ανθρωπιστικές μας αξίες και το όραμα μας να είμαστε στο πλευρό των πολλών.»

Το γεγονός πως η αντίδραση ενός παγκοσμίου κολοσσού όπως η ΙΚΕΑ σε ένα tweet ενός “αυγού” έδωσε έναυσμα σε κάποιους να κάνουν σκέψεις για ψεύτικο tweet το οποίο απέστειλε η ίδια η εταιρεία στον εαυτό της προκειμένου να τη ιδωθεί η αφορμή να “δραπετεύσει” ή και ακόμα να πλήξει με την αποχώρηση της το προφίλ του σταθμού.

Ο πρόεδρος του καναλιού Αντριου Νιλ, προφανώς εκνευρισμένος απάντησε με δικό του Tweet το οποίο υπενθύμισε στο κοινό μια πολύ πρόσφατη είδηση που αφορά την εταιρεία…

«Η ΙΚΕΑ αποφάσισε να μποϊκοτάρει το GB News, εξαιτίας των αξιών μας. Ορίστε οι αξίες της ΙΚΕΑ – Ο Γάλλος Γενικός της Διευθυντής καταδικάστηκε σε δυο χρόνια φυλάκιση με αναστολή επειδή κατασκόπευε το προσωπικό του.»

Μπορεί τα στρατευμένα NPCs να είναι πολλά αλλά εξίσου πολλοί είναι και εκείνοι που απειλούν με δικό τους μποϊκοτάζ των εταιρειών που απέσυραν τις διαφημίσεις τους από το κανάλι, ανάμεσα τους και ο δημοσιογράφος Πιρς Μόργκαν.

Το μποϊκοτάζ των εταιρειών όμως, φαίνεται πως βοηθά το κανάλι καθώς όπως μεταδίδουν τα βρετανικά μέσα έφερε στο νέο κανάλι περισσότερους θεατές.

Η απάντηση στη χωματερή.

Είμαστε

ΠΑΝΤΟΥ