Βραβεία Όσκαρ: Τέλος στις απαιτήσεις της Ακαδημίας για “συμπερίληψη και διαφορετικότητα”

Αλλά με... όρους

Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου αποφάσισε να επιτρέπει στους παραγωγούς ταινιών να παρακάμψουν τις προϋποθέσεις συμπερίληψης και διαφορετικότητας για να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό αρκεί να… αποχωρήσουν από την διεκδίκηση του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας

Το δικό της μερίδιο ευθύνης στην πτώση του επιπέδου του κινηματογράφου που αντικειμενικά παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, φέρει και η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για την απονομή των διασημότερων διεθνώς κινηματογραφικών βραβείων, των περίφημων Όσκαρ, πέφτοντας τα τελευταία χρόνια με τα μούτρα στην ακροαριστερή διχαστική ιδεολογία της “συμπερίληψης και διαφορετικότητας”, είδε τις τηλεθεάσεις των τελετών απονομής να πέφτουν στο ναδίρ.

Αποκορύφωμα της ακραίας ιδεολογίας τους που απέκλειε δημιουργούς και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο ήταν η αλλαγή πολιτικής περί “συμπερίληψης” στα αποδεκτά πρότυπα για να θεωρείται μια κινηματογραφική παραγωγή έγκυρη για να λάβει μέρος στον διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2020 η Ακαδημία προκειμένου να “προωθήσει την διαφορετικότητα” είχε θέσει τους συγκεκριμένους όρους τους οποίους μια κινηματογραφική παραγωγή έπρεπε να πληροί προκειμένου να ληφθεί υπόψιν για να διεκδικήσει ένα από τα χρυσά αγαλματίδια.

-Τουλάχιστον ένας ηθοποιός από μια υποεκπροσωπούμενη φυλετική ή εθνική ομάδα πρέπει να έχει έναν σημαντικό ρόλο.

-Η ιστορία πρέπει να επικεντρώνεται σε γυναίκες, άτομα LGTBQ, μια φυλετική ή εθνική ομάδα ή άτομα με ειδικές ανάγκες.

-Τουλάχιστον το 30 τοις εκατό του καστ πρέπει να είναι ηθοποιοί από τουλάχιστον δύο από αυτές τις τέσσερις υποεκπροσωπούμενες κατηγορίες.

-Δύο ή περισσότεροι επικεφαλής τμημάτων (θέσεις όπως σκηνοθέτης, διευθυντής φωτογραφίας ή συνθέτης) πρέπει να είναι γυναίκες, LGTBQ, ανάπηροι ή μέρος μιας υποεκπροσωπούμενης φυλετικής ή εθνικής ομάδας.

-Τουλάχιστον έξι άλλα μέλη του πληρώματος πρέπει να προέρχονται από μια υποεκπροσωπούμενη φυλετική ή εθνική ομάδα.

-Τουλάχιστον το 30 τοις εκατό του συνεργείου της ταινίας πρέπει να προέρχεται από τις τέσσερις υποεκπροσωπούμενες ομάδες που αναφέρονται συνεχώς σε αυτές τις οδηγίες.

-Ο διανομέας ή η εταιρεία χρηματοδότησης της ταινίας πρέπει να έχει τουλάχιστον δύο ασκούμενους από μια υποεκπροσωπούμενη ομάδα.

-Η εταιρεία παραγωγής, διανομής ή χρηματοδότησης της ταινίας πρέπει να προσφέρει ευκαιρίες κατάρτισης ή εργασίας σε άτομα από αυτές τις υποεκπροσωπούμενες ομάδες.

Δεν ξέρουμε κατά πόσο οι σεξουαλικές προτιμήσεις της ενδυματολόγου μιας ταινίας σας αφορούν ή σας ενδιαφέρουν, αφορούν και ενδιαφέρουν την Ακαδημία και αυτό ίσως να εξηγεί και την πτώση της τηλεθέασης της εκδήλωσης αλλά και την πτώση της ποιότητας των κινηματογραφικών και όχι μόνο, παραγωγών που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια.

Η ακραία διχαστική αυτή όμως ιδεολογία, φαίνεται και επισήμως πλέον ως αρχίζει να χάνει έδαφος, αφού πρώτα οδήγησε κολοσσούς της βιομηχανίας σε ανυπολόγιστες οικονομικές ζημίες.

Έτσι, όπως μεταδίδει το Deadline, η Ακαδημία φέτος εντελώς αθόρυβα έκανε μια αλλαγή στα πρωτόκολλα υποβολής συμμετοχής στις ταινίες μεγάλου μήκους που θα συμμετάσχουν στον φετινό διαγωνισμό των βραβείων Όσκαρ, δίνοντας την δυνατότητα στους παραγωγούς τους να παρακάμψουν τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις με έναν και μόνο όρο: Να μην διεκδικήσουν το κορυφαίο Όσκαρ, εκείνο της Καλύτερης Ταινίας.

Σύμφωνα με το Deadline η αλλαγή πολιτικής η οποία εμφανίστηκε στις “Συχνές ερωτήσεις” της πλατφόρμας Εισαγωγής Προτύπων Αντιπροσώπευσης και Ένταξης της Ακαδημίας, θα μπορούσε να “απελευθερώσει” δεκάδες ή και εκατοντάδες ταινίες και να τους επιτρέψει να διεκδικήσουν ένα από τα υπόλοιπα Όσκαρ εκτός εκείνου της Καλύτερης Ταινίας.

Οι υπεύθυνοι της Ακαδημίας δεν έκαναν κανένα σχόλιο σχετικά με την αλλαγή, που έχει ήδη ξεσηκώσει αντιδράσεις από τους αιωνίως διαμαρτυρόμενους δικαιωματιστές που φοβούνται πως αυτό είναι το πρώτο βήμα για την ολική επαναφορά στο προηγούμενο status quo της αξιοκρατίας και της… αξιοπρέπειας.

Με αυτές τις αλλαγές, η Ακαδημία φαίνεται πως έχει πάρει την απόφαση να εγκαταλείψει την ακατανόητη πρόθεσή της συλλέγει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ανθρώπων που εργάζονται σε ένα ευρύ φάσμα ταινιών στην παγκόσμια βιομηχανία του θεάματος και ίσως ακόμα και να θεωρείται ένα ευχάριστο πρώτο βήμα για τον μακρύ δρόμο της επιστροφής στις καλές παραγωγές.

Είμαστε

ΠΑΝΤΟΥ