Πούλησε το Facebook στο Netflix τα προσωπικά σου μηνύματα;

Για 150 εκατομμύρια δολάρια

Αντιμέτωπες με ένα εν δυνάμει τεράστιο σκάνδαλο βρίσκονται οι δυο εταιρείες

Ο τεχνολογικός κολοσσός στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Meta, δημιούργημα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ (Mark Zuckerberg) φέρεται να επέτρεψε στο Netflix να έχει πρόσβαση στα άμεσα μηνύματα των χρηστών του Facebook για σχεδόν μια δεκαετία, παραβιάζοντας τις κάθε κανονισμό αθέμιτου ανταγωνισμού αλλά και απορρήτου, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς μιας αγωγής που κατατέθηκε στα αμερικανικά δικαστήρια.

Τα δικαστικά έγγραφα, τα οποία αποσφραγίστηκαν την περασμένη εβδομάδα, αποτελούν μέρος μιας αγωγής που κατατέθηκε από τους Αμερικανούς πολίτες Μαξιμίλιαν Κλάιν (Maximilian Klein) και Σάρα Γκράμπετ (Sarah Grabert), οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζουν ότι το Netflix και το Facebook “απολάμβαναν μια ειδική σχέση” προκειμένου το Netflix να μπορεί να εξατομικεύει τις διαφημίσεις του που βλέπουν οι χρήστες του Facebook.

Σύμφωνα με την αγωγή, το Netflix εξασφάλισε την προνομιακή αυτή σχέση με το Facebook καταβάλλοντας από το 2017 ίσα με σήμερα περί τα 150 εκατομμύρια δολάρια στο Facebook για “διαφημιστικές δαπάνες”, ενώ απαίτησε να ενταχθεί στο διοικητικό συμβούλιο του Facebook ο συνιδρυτής του Netflix Ριντ Χέιστινγκς (Reed Hastings) ο οποίος συνέβαλε προσωπικά στο κλείσιμο του Facebook Watch – μιας υπηρεσίας προβολής περιεχομένου ανταγωνιστικής του Netflix.

Αν και το περιεχόμενο των εγγράφων δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, η μήνυση κατατέθηκε τον Απρίλιο του 2023 όπως δείχνουν τα πράγματα ο κύριος Χέιστινγκς σύντομα θα κληθεί από το δικαστήριο να απαντήσει στους ισχυρισμούς των εναγόντων.

“Για σχεδόν μια δεκαετία, το Netflix και το Facebook απολάμβαναν μια ιδιαίτερη σχέση. Το Netflix αγόρασε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook, συνήψε μια σειρά συμφωνιών για κοινή χρήση δεδομένων με το Facebook, έλαβε εξατομικευμένη πρόσβαση σε ιδιωτικά API του Facebook και συμφώνησε σε προσαρμοσμένες συνεργασίες και ενσωματώσεις που βοήθησαν στην υπερφόρτιση των μοντέλων στόχευσης και κατάταξης διαφημίσεων του Facebook”, αναφέρεται στην αγωγή.

Τα API είναι κομμάτια λογισμικού που επιτρέπουν σε δύο ή περισσότερα προγράμματα ή στοιχεία υπολογιστών να επικοινωνούν και να μοιράζονται πληροφορίες μεταξύ τους. Σύμφωνα με την αγωγή, η συμφωνία αυτή επέτρεπε “πρόσβαση του Netflix στα εισερχόμενα ιδιωτικά μηνύματα των χρηστών του Facebook”. Σε αντάλλαγμα το Netflix “παρείχε κάθε δεκαπέντε ημέρες στο Facebook μια γραπτή αναφορά με τους ημερήσιους αριθμούς αλληλεπιδράσεων με το περιεχόμενο όπως διαμοιρασμού, κλικ παραληπτών ανά επαφή”.

“Τον Αύγουστο του 2013, το Facebook παρείχε στο Netflix πρόσβαση στο Titan API, ένα ιδιωτικό API που επέτρεπε σε έναν συνεργάτη που ήταν στη λίστα επιτρεπόμενων να έχει πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και φίλους εκτός εφαρμογής” των χρηστών του Facebook, ισχυρίζονται οι Κλάιν και Γκράμπετ.

Η Meta έχει πει στο παρελθόν ότι δεν αποκαλύπτει προσωπικά μηνύματα ατόμων σε συνεργάτες εν αγνοία τους και ότι η πρόσβαση στο API έδινε στους συνεργάτες μόνο τη δυνατότητα να φτάσουν στα εισερχόμενα, δηλαδή να στέλνουν μηνύματα στους χρήστες μέσω API.

«Η Meta δεν μοιράστηκε προσωπικά μηνύματα ανθρώπων με το Netflix», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta χτες στο Fox Business, και συμπλήρωσε:

«Όπως λέει το έγγραφο, η συμφωνία επέτρεπε στους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους στο Facebook για το τι έβλεπαν στο Netflix, απευθείας από την εφαρμογή Netflix. Τέτοιες συμφωνίες είναι συνηθισμένες στον κλάδο. Είμαστε βέβαιοι ότι τα γεγονότα θα δείξουν ότι αυτή η καταγγελία είναι αβάσιμη».

Από την άλλη μεριά, εκείνη του Netflix, κανένας εκπρόσωπος δεν δέχτηκε να σχολιάσει.

Η απάντηση στη χωματερή.